رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در اسفند ۱۴۰۲ ثبت شده است

در مواقع بحران، افکار عمومی به نیروی قدرتمندی تبدیل می شود که می تواند مسیر وقایع را شکل دهد. خواه این یک بلای طبیعی، یک رسوایی شرکتی یا یک بیماری همه گیر جهانی باشد، نحوه درک و واکنش مردم به بحران می تواند عواقب گسترده ای داشته باشد. درک افکار عمومی در این لحظات حیاتی برای رهبران و سازمان ها ضروری است تا بتوانند به طور موثر چالش هایی را که با آن مواجه هستند هدایت کنند.

افکار عمومی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تجربیات شخصی، باورها، ارزش ها و اطلاعات در دسترس عموم قرار می گیرد. در طول یک بحران، احساسات بالا می روند و مردم به دنبال پاسخ و اطمینان هستند. آن ها به دنبال شخصی پاسخگو، شفاف و همدل هستند. از طریق این پاسخگویی است که رهبران می توانند به طور موثر احساسات عمومی را هدایت کنند و روایت پیرامون بحران را شکل دهند.

نقش پاسخگویی در شکل گیری احساسات عمومی

پاسخگویی کلید مدیریت موثر احساسات عمومی در طول بحران است. هنگامی که رهبران به نگرانی ها و نیازهای مردم به سرعت و قاطعانه پاسخ می دهند، تعهد خود را برای رسیدگی به بحران و تاثیر آن نشان می دهند. این پاسخگویی باعث ایجاد اعتماد، اعتبار و احساس امنیت در بین مردم می شود.

در مواقع بحران، مردم می خواهند احساس کنند شنیده شده و درک می شوند. آن ها می خواهند نگرانی هایشان به رسمیت شناخته شود و به آنها رسیدگی شود. با گوش دادن فعالانه به مردم و پاسخ به نیازهای آنها، رهبران می توانند همدلی و شفقت خود را نشان دهند. این نه تنها به کاهش اضطراب و ترس کمک می کند، بلکه حس اتحاد و انعطاف پذیری را در مواجهه با ناملایمات تقویت می کند.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۰۲ ، ۱۱:۲۰
بهمن علی بخشی

با گذشت دو روز، هیچ روایت روشن و شفافی جهت پاسخ افکار عمومی از ماجرای بیمارستان قم منتشر نشده ...
اولین روایت می تواند قدرت به روز رسانی های فوری ذهن ها را شکل می دهد! 
 آقایان مدیر و مسئول می دانستید روایت اول یا اولین اطلاع رسانی می تواند افکار عمومی را شکل دهد؟ درست است! در دنیای پرمرتبط امروزی، دسترسی فوری به اخبار و رویدادها می تواند افکار و باورهای ما را تحت تاثیر قرار دهد.
 از سرفصل اخبار تا داستان های پرطرفدار، سرعت اطلاعات در حال تغییر طرز فکر ما است! خواه یک رویداد سیاسی باشد یا یک لحظه ویروسی، ماندن در این حلقه هرگز حیاتی تر از این نبوده است.  بنابراین، آیا در جریان اخبار هستید؟ مطلع باشید و بخشی از مکالمه ای باشید که جهان را شکل می دهد!  بگذارید صدای شما شنیده شود و تفاوت ایجاد کنید! آیا روایت ماجرای بیمارستان قم و ... را از بی بی سی شنیدید ؟ برایتان مهم است که افکار عمومی روایت های نادرست یا روابیت خودش را تولید کند یا ماجرای دور از واقعیت را بازنشر دهد؟ بله شما غافلگیر شدید 
مثال تجاری یا شخصی:  فکر کردن به این که چگونه آن داستان و روایت اولیه می تواند افکار عمومی را شکل دهد و لحن را برای همه چیزهایی که در ادامه می آید تعیین کند، عجیب است. چه یک رویداد سیاسی، اقتصادی و یا یک لحظه شخصی باشد و چه اولین حضور بزرگ یک برند، این اولین تاثیر در دنیای پرشتاب و مبتنی بر رسانه های اجتماعی ما بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. پس بیایید آن را حساب کنیم!

 


برای برندها، ایجاد یک روایت قانع‌کننده یا برگزاری اولین رویداد برای جذب مخاطب و ایجاد هیاهو کلیدی است. به هشتگ‌ها، شکلک‌ها و زیرنویس‌های جذابی که می‌توانید برای ایجاد تجربه‌ای فراموش‌نشدنی استفاده کنید، فکر کنید. #اهداف اولین برند را فراموش نکنید که نگاه‌های پنهانی پشت صحنه را برای تقویت هیجان به اشتراک بگذارید!
اما این فقط در مورد مارک ها نیست، داستان های شخصی ما هم قدرت دارند! به اشتراک گذاشتن آن لحظات حماسی با مخاطبان می تواند ما را در سطح کاملا جدیدی الهام بخشد و به هم متصل کند. فارغ از فارغ‌التحصیلی، عروسی یا حتی یک شب دنج، بیایید جادوی روایت‌های اولین رویداد خود را جدی بگیریم.
بنابراین به یاد داشته باشید، چه یک برند باشید یا یک فرد، اولین روایت رویداد شانس شما برای درخشش است. آن را معتبر کنید، آن را جسورانه کنید و با مخاطبان خود طنین انداز کنید. چرا که وقتی اولین برداشت را میخکوب می کنید، آسمان حد و مرز است!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ اسفند ۰۲ ، ۰۹:۱۲
بهمن علی بخشی

مخاطبان در پیچ و خم تبلیغات/تاکتیک های بازاریابی گمراه کننده یا مخاطب منفعل
چرا مردم به راحتی فریب تاکتیک‌های فریبنده مورد استفاده در تبلیغات را می‌خورند، به خصوص وقتی صحبت از تأثیر تأیید افراد مشهور و قدرت دستکاری رسانه‌ها می‌شود؟


بهمن علی بخشی، رئیس مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی در یادداشتی نوشت: چرا مصرف‌کنندگان همچنان طعمه تکنیک‌های حیله‌گرانه به‌کار رفته در برخی تبلیغات می‌شوند، به‌ویژه زمانی که جذابیت تأیید افراد مشهور و نفوذ فراگیر دستکاری رسانه‌ها را شامل می‌شود؟

پاسخ در تمایل ذاتی ما برای اتصال و اعتبار نهفته است. ما به سمت آن چهره‌های آشنا و مورد علاقه مان جذب می‌شویم که آن ها را تحسین و به توصیه‌های آن ها اعتماد می‌کنیم، انگار نزدیک‌ترین دوستان یا معتمدان ما هستند. رسانه‌ها از این آسیب‌پذیری بهره می‌برند و به‌طور استراتژیک روایت‌هایی می‌سازند که مرزهای بین حقیقت و تخیل را محو می‌کند و از شهرت و جایگاه افراد مشهور برای فروش محصولات استفاده می‌کند.

این یک رقص ظریف بین حساسیت مصرف کننده و هنر فریب است، جایی که تبلیغ‌کنندگان از آسیب‌پذیری‌های ما سوءاستفاده می‌کنند در حالی که هوای اصالت را حفظ می‌کنند.


https://toseepooya.ir/تاکتیک-های-بازاریابی-گمراه-کننده-یا-مخ/

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ اسفند ۰۲ ، ۱۵:۰۸
بهمن علی بخشی

 دومین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد.

 


 دومین شماره نشریه الکترونیکی راهبرد با مقالات تخصصی این حوزه و اخبار و مطالب متنوع دیگر منتشر شد. در این شماره می خوانید، موفقیت روابط عمومی ها در گرو استفاده از ارتباطات تصویری، درک نقش روابط عمومی در عصر دیجیتال، مزایای برون سپاری روابط عمومی در سازمان ها، و...
در این مقاله که در رابرت به چاپ رسید از درک نقش روابط عمومی در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی نوشته ام به عصر دیجیتال خوش آمدید،

جایی که اطلاعات با سرعت رعد و برق حرکت می کنند و شهرت می تواند در عرض چند ثانیه ساخته یا از بین برود. در این عصر ارتباط مداوم و تسلط بر رسانه های اجتماعی، نقش روابط عمومی هرگز مهمتر از این نبوده است. روزهایی که متخصصان روابط عمومی می‌توانستند برای شکل دادن به ادراک عمومی صرفاً به رسانه‌های سنتی تکیه کنند، گذشته است - اکنون آن ها باید در یک وب پیچیده از پلتفرم‌های آنلاین، تأثیرگذاران و روندهای ویروسی حرکت کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۰۲ ، ۱۵:۲۶
بهمن علی بخشی