کارکرد هوش مصنوعی در روابط عمومی نوین
امروزه فناوری های نوین، که هوش مصنوعی یکی از مهمترین آنها به شمار می آید، نقـش برجسته ای در موفقیت سازمان و یا کسب و کار ها دارند. لذا این پژوهش به شناسایی کارکردهای ایـن فناوری در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و به ویژه روابط عمومی می پردازد. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا و در کشور ما، تاثیر گسترده ای در توسـعه سایر فناوری ها، افزایش بهره وری سازمان ها ، مؤسسات و بهبود ارائه خدمات لازم به مردم بطور خلاصه ایجاد زندگی بهتر دارد.
بدون شک اولین گام جهت گسترش و بهره برداری از این فناوری در هـر جامعه شناخت کامل آن و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور آموزش و دستیابی به توانایی های لازم استفاده از فناوری مذکور می باشد .
تا همین بیست سال پیش گوگل وجود نداشت، و تا همین سی سال پیش نمیتوانست به وجود بیاید، چون وب وجود نداشت. در خاتمۀ فصل سوم سال ۲۰۱۶، گوگل حدوداً ۵۵۰ میلیارد دلار میارزید و مابین شرکتهای سهامی عام، رتبۀ دوم را از لحاظ ارزش بازار داشت. (رتبۀ اول متعلق به اپل بود)بازار آن یکدهم گوگل است، ۲۵۰ هزار کارمند دارد.