ویژگی مخاطب رسانه
شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۱۰ ق.ظ
▪️همگام با پیشرفتهای فناورانه و ارتباطی، رسانهها نیز به تطبیق خود با نیاز مخاطبان میپردازند. مخاطب امروزی بهراحتی از یک برنامه رسانهای رویگردان یا درگیر آن میشود. به همین دلیل، میان رسانهها فضای رقابتی شدیدی به وجود آمده است.
▪️آنچه منجر به موفقیت یک رسانه میشود، توجه به نیازهای مخاطبان فعال است که پنج ویژگی میتوان برای آنها برشمرد. اولین ویژگی «گزینشگری مخاطب» به معنای انتخاب حساب شده است. دومین ویژگی «نفعگرایی یا سودمندی» است که منظور بهره مخاطب از رسانه است. سومین ویژگی، «انتخابی بودن» مخاطب است که به انگیزه مخاطب برمیگردد. ویژگی چهارم «مقاومت در برابر تاثیر» است که مخاطب فعال بهراحتی از پیام رسانه تاثیر نمیپذیرد. «درگیری» نیز پنجمین ویژگی مخاطبان فعال است.
سلام،
درود بر دانایی،
از مطالب علمی شما بهرمند شدم، سپاس،