بزرگترین شرکت های خبری جهان
جهان تشنه خبر است. از تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جهانی گرفته تا پوشش رویدادهای محلی یا تغییرات آب و هوایی، خبرها به طور مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی ما تأثیر میگذارند. اخبار در قالبهای مختلف در دسترسند: دیجیتال (محتوای اخبار آنلاین)، چاپی (روزنامهها و مجلات) و پخش (تلویزیون و رادیو). به رغم انبوه سرویسهای خبری، بیشتر خبرهایی که همه روزه در سراسر جهان در رسانهها چاپ یا پخش میشوند، در سه آژانس مهم خبری تهیه میشوند:
▪️آسوشیتدپرس (آمریکا)
▪️رویترز (بریتانیا)
▪️خبرگزاری فرانسه (فرانسه)
▫️با این حال سه شرکت بزرگ خبری جهان تنها در کار خبررسانی نیستند، بلکه سرمایهگذاریهای زیادی هم در حوزههای غیرخبری مانند سرگرمی، نرمافزار، تجزیه و تحلیل دادهها، املاک و مستغلات کردهاند. فهرست آنها به این شرح است:
▪️شرکت News Corp با ارزش بازار 7/9 میلیارد دلار
▪️شرکت The New York Times Company با ارزش بازار 8/6 میلیارد دلار
▪️شرکت Daily Mail and General Trust plc با ارزش بازار 1/2 میلیارد دلار
بهمن علی بخشی
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه