روابط عمومی و دیگر هیچ
در عصر تکنولوژی که همه چیز آن به سرعت کهنه میشود و با اطلاعات تازهتر همه چیز در لحظه نو میشود، روابط عمومی بایستی از عملکرد و شکل اولیه و سنتی خود خارج شده و ضرورت های زمانهای را که در آن زندگی میکند درک نماید.همراهی و همگرایی در سازمان ها از طریق روابط عمومی های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان، جامعه و مجریان از مهم ترین وظایف روابط عمومی سازمان هاست.
در دنیای امروز روابط عمومیها و سازمانها همراه و همزاد هم هستند و هیچ دستگاه و سازمانی را نمیتوانید پیدا کنید که بدون روابط عمومی بتواند کار کند، روابط عمومی و سازمانها لازم و ملزوم همدیگر هستند و به جرات میتوان گفت در دنیای کنونی با توجه به ظهور تکنولوژی های برتر و پیشرفته، دستگاهها و سازمانها بدون روابط عمومی نمیتوانند به حیات خود ادامه دهند و در اصل روابط عمومی ها تسهیل گر جریان ارتباط هستند.
محور اصلی ارتباط با جامعه و مخاطبان باید روابط عمومی باشد و اگر سازمانی بدون توجه به این ستون اصلی در سازمان، بخواهد عمل کند در آینده به مشکل بر میخورد و مقبولیت و مشروعیت خود را از دست خواهد داد. اگر بتوانیم سازمان را به یک ماشین تشبیه کنیم، شاید بتوان ادعا کرد که روابط عمومی مانند فرمان این ماشین است که در دست مدیریت سازمان برای هدایت و راهبری آن قرار دارد و مسیر این ماشین همان برنامه سازمان و هدف نهایی هم مقصدی است که ماشین به سوی آن حرکت میکند.
بنابراین این ماشین یک راننده کارکشته، توانمند و شایسته میخواهد که بداند چگونه از این فرمانی که در احتیار دارد استفاده کند تا آن را به مقصد و سرمنزل نهایی برساند. پ.ن: روابط عمومی جعبه سیاه و محرم اسرار سازمان است، باید فردی متخصص و توانمند در راس آن قرار گیرد که بتواند از تمامی ظرفیت های موجود برای بهبود روند کاری سازمان استفاده نماید .