رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

ادوارد برنیز مشاور تجاری آمریکایی بود که با توجه به پویش‌های نوآورانه‌ای که در دهه ۱۹۲۰ میلادی به راه انداخت، نزد همگان موسس حرفه مدرن روابط عمومی شناخته می‌شود. برنیز در میان شرکت‌های بزرگ مشتریانی به دست آورد و به عنوان فردی شناخته شد که کسب وکار آنان را با تغییر دادن افکار عمومی ارتقاء می‌بخشید.

تبلیغات در اوایل قرن بیستم امری رایج بود. اما آنچه برنیز با پویش‌های خود محقق کرد، به‌طور چشمگیری متفاوت بود، چرا که او نمی‌خواست فروش کالایی را مستقیما و به روش سنتی تبلیغات بالا ببرد. درعوض، برنیز زمانی که در شرکتی استخدام می‌شد سعی بر تغییر افکار عموم مردم داشت، که باعث ایجاد نیاز و افزایش تقاضا می‌شد، و به‌‌طور غیرمستقیم شانس فروش کالای شرکت مذکور را بالا می‌برد.

برخی از پویش‌های روابط عمومی برنیز شکست خورد، درعین حال برخی از آنها به‌ قدری موفق ظاهر شد که او توانست کسب و کار پررونقی برای خود فراهم سازد. برنیز از این جهت که رابطه فامیلی که با زیگموند فروید داشت را پنهان نمی‌کرد-او خواهرزاده موسس روانکاوی بود-کارش صبغه‌ای از احترام علمی هم با خود به همراه داشت.

برنیز اغلب به عنوان پدر پروپاگاندا(تبلیغات) شناخته می‌شد، عنوانی که او را آزار نمی‌داد. درواقع او مدعی بود که پروپاگاندا جزئی ستودنی و ضروری برای دولت دموکراتیک است.

 

کار خوب بچه های مسیر رسانه

medialit.massir.ir

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ اسفند ۹۹ ، ۰۸:۳۲
بهمن علی بخشی

 

▪️همگام با پیشرفت‌های فناورانه و ارتباطی، رسانه‌ها نیز به تطبیق خود با نیاز مخاطبان می‌پردازند. مخاطب امروزی به‌راحتی از یک برنامه رسانه‌ای رویگردان یا درگیر آن می‌شود. به همین دلیل، میان رسانه‌ها فضای رقابتی شدیدی به وجود آمده است.


▪️آنچه منجر به موفقیت یک رسانه می‌شود، توجه به نیازهای مخاطبان فعال است که پنج ویژگی می‌توان برای آنها برشمرد. اولین ویژگی «گزینش‌گری مخاطب» به معنای انتخاب حساب شده است. دومین ویژگی «نفع‌گرایی یا سودمندی» است که منظور بهره مخاطب از رسانه است. سومین ویژگی، «انتخابی بودن» مخاطب است که به انگیزه مخاطب برمی‌گردد. ویژگی چهارم «مقاومت در برابر تاثیر» است که مخاطب فعال به‌راحتی از پیام رسانه تاثیر نمی‌پذیرد. «درگیری» نیز پنجمین ویژگی مخاطبان فعال است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۹۹ ، ۰۹:۱۰
بهمن علی بخشی